Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

εκπαιδευτικά 1


Επίκαιρες σκέψεις, με αφορμή την 60η σύνοδο των πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε από τις 4 ως και τις 7 Μαρτίου στο Καρπενήσι και το διάλογο για την παιδεία που άρχισε σήμερα.
Το Καρπενήσι αυτή την εποχή - δηλαδή όλες τις εποχές, αλλά τώρα που περνάμε από τον Χειμώνα στην Άνοιξη ακόμα εντονότερα - είναι πανέμορφο. Να μια καλή πρόταση στους εν δυνάμει αναγνώστες, να προγραμματίσουν μια απόδραση, ένα σαββατοκύριακο, και θα με θυμηθούνε. Μόνο να προβλέψετε έγκαιρα για τη διαμονή σας.

Απέβη άκαρπος λοιπόν η 60η σύνοδος των πρυτάνεων, φαντάζομαι ως προς το αποφασιστικό μέρος, αλλά παρ' όλα αυτά ο κύριος Υπουργός της Παιδείας, δηλώνει ικανοποιημένος. Φυσικά το παράλληλο πρόγραμμα των συνεδριών, δεν πρέπει να ήταν ... άκαρπο,  όπως θα δείτε εδώ:  http://www.evrytanika.gr/0321-0340/0329/news.htm

Στη φωτογραφία λουκούλλεια πορκέτα η οποία καταβροχθίστηκε, συμμετείχε και ο γράφων, στις 23 αυγούστου. Κάτι παρόμοιο θα περίμενε όσους συνέδρους επισκεφθήκανε το αλλαντοποιείο "της φάρμας του ΣΤΡΕΜΜΕΝΟΥ, στον Προυσό, μαζί με προσιούτο, σαλάμια, αλλαντικά φυσικής ωρίμανσης. Ένα λουκούλλειο γεύμα ότι πρέπει μετά από την άνοδο στο φαράγγι με τους καταρράκτες της μαύρης σπηλιάς, σπηλιάς της Αποκλείστρας.....
.....................................................................................................................
'Ενα από τα θέματα που απασχόλησαν την σύνοδο των πρυτάνεων ήταν οι μελετώμενες αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ιδιαίτερα στο Λύκειο.  Αφού οι πρυτάνεις έχουν δώσει λύσεις στα της ανώτατης Παιδείας, μπορούν να ασχολούνται και με τα προβλήματα της δευτεροβάθμιας, και δεν ξέρω ίσως, να καθορίζουν τις όποιες επιλογές.!!
Αναρωτιέμαι, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας, που είναι;

Τα τελευταία περίπου τριάντα χρόνια, έχουν "πραγματοποιηθεί" 4 με 5 μεγάλες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις" και πολύ περισσότερες διορθωτικές παρεμβάσεις. Δηλαδή μιά μεταρρύθμιση ανά λιγότερο από 6 χρόνια!!! Καμία από τις τελευταίες γενιές δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές της σε μια βαθμίδα εκπαίδευσης με ένα, το ίδιο σύστημα!!! 
ποιος θα μας πει ποιες οι επιπτώσεις;

Σε καμιά περίπτωση των επιχειρούμενων μεταρρυθμίσεων ΔΕΝ υπήρξε αξιολόγηση του υπάρχοντος συστήματος. Αν και τι επιτεύχθηκε από τους στόχους του, τι δεν πήγε καλά, και φυσικά τι έφταιξε και δεν πήγε καλά. Γιατί φυσικά αν πάει καλά ένα σύστημα δεν το αλλάζεις μες στα καλά καθούμενα και πριν ακόμα ολοκληρωθεί τουλάχιστον ένας κύκλος αυτού. Αν δεν είναι έτσι τα πράγματα, ως προς την ύπαρξη εκτιμήσεων, πολύ θα ήθελα να δω μια έκθεση και φυσικά να ζητήσω συγνώμη...

Η εύκολη λύση, για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και για όσους δεν έχουν άμεση σχέση, είναι απλή. Αρνούμαστε τις όποιες δικές μας ευθύνες και προσπαθούμε να τις φορτώσουμε στις πλάτες των υπολοίπων. Τα τελευταία χρόνια, εύκολος στόχος οι εκπαιδευτικοί, όχι χωρίς λόγο , αλλά κομμάτι υπερβολικά. Βλέπετε λειτουργεί ο κοινωνικός αυτοματισμός (έτσι δεν τον λένε;)

Σε κάθε επιχειρούμενη μεταρρύθμιση, προηγείται η εξαγγελία διαλόγου. Διαλόγου ουσιαστικού και τεκμηριωμένου κλπ, κλπ. Δεν θα βρείτε κανέναν υπουργό που να μην σας πει ότι η πρόταση του ήταν αποτέλεσμα ουσιαστικού διαλόγου και αποδοχής από τους "κοινωνικούς εταίρους". Τι συμβαίνει λοιπόν και κάθε φορά ένας επιτυχημένος διάλογος οδηγεί σε ένα αποτυχημένο μοντέλο; Αυτό πότε θα μας προβληματίσει;

Και ο μάχιμος εκπαιδευτικός, αυτός που καλείται κάθε φορά να εφαρμόσει την κάθε σύλληψη και απόφαση, πότε λέει τη γνώμη του; και ποιος την ακούει; 
Αλήθεια ποιος άλλος μπορεί να ξέρει καλλίτερα που χωλαίνει ένα σύστημα και ποιες διορθωτικές κινήσεις χρειάζονται από αυτόν που το εφαρμόζει στη πράξη;
Στα σχολεία, στις συνεδριάσεις των συλλόγων αλλά και στην καθημερινή μας επαφή, στις συζητήσεις, επισημαίνονται τρωτά και γίνονται προτάσεις. Προτάσεις οι οποίες ποτέ ή σχεδόν ποτέ δεν φτάνουν να συζητηθούν και να γίνουν θέσεις του συνδικαλιστικού μας κινήματος, θέσεις της ομοσπονδίας.
Να λοιπόν ένα μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να μας απασχολήσει.
και φυσικά εγώ δεν θα μεταφέρω την ευθύνη στους καρεκλοκένταυρους συνδικαλιστές μας που έχουμε βαρεθεί να τρώμε στη μάπα - κομματικοδιαιτους ή μη. Όχι αυτό, όσο κι αν έχει βάση αλήθειας είναι φτηνή δικαιολογία για να καλύψουμε την δική μας αδράνεια, από τις φθηνότερες δικαιολογίες.
Οι μεγάλες ευθύνες είναι δικές μας, είναι στη βάση. Μια βάση που απαξιώνει θεσμούς, διαδικασίες και την ύπαρξή της την ίδια, μην παίρνοντας μέρος στις διαδικασίες.
Δεν μπορεί, για παράδειγμα, στην περιφέρεια μας από τους 300 εκπαιδευτικούς να πάρουν μέρος στις εκλογικές διαδικασίες του προηγούμενου εκπαιδευτικού συνεδρίου(Ιούνιος 2006) περί τους 120 (!!!) και στη διαδικασία του διαλόγου και προτάσεων όσα τα δάχτυλα 1  1/2 χεριών...!!!

Σήμερα αρχίζει ένας καινούργιος διάλογος για την παιδεία. Από μηδενική βάση, λέει. Αλήθεια τι σημαίνει από μηδενική βάση; Ήδη όμως όπως και στο παρελθόν, μονοπωλεί το ενδιαφέρον ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ !!!. λες και το πρόβλημα της παιδείας είναι αυτό.. Αλλά φυσικά ενόψει εθνικών εκλογών, εκεί είναι το πρόβλημα. Να χαϊδέψουμε τα αυτιά των δύσμοιρων γονιών . Ελεύθερη πρόσβαση, κατάργηση της βάσης του 10 και δημιουργία νέων τμημάτων σε κάθε επαρχιακή πόλη...

Η ΟΛΜΕ δεν συμμετέχει στο διάλογο.!!!! Με ποια απόφαση; Χωρίς απόφαση.  Και γιατί δεν συμμετέχει; επειδή ο διάλογος είναι ψευδεπίγραφος κλπ, κλπ. 
Και οι αποφάσεις του εκπαιδευτικού συνεδρίου του Ιουνίου 2007; Τι θα τις κάνουμε εκείνες τις αποφάσεις;
Προσωπικά δεν συμφωνώ με πολλές από κείνες αλλά έτσι κι αλλιώς είναι αποφάσεις συνεδρίου.
Μήπως μπροστά στο επόμενο εκπαιδευτικό συνέδριο του Ιουνίου 2009 οι συνδικαλιστικές παρατάξεις που συγκροτούν το ΔΣ της ΟΛΜΕ φυλάνε πισινή προς άγρα ψήφων;
Τι θα γίνει ; 

Απλοϊκές σκέψεις, θέλουν όμως πειστικές απαντήσεις κι όχι κραυγές και αναθέματα......

καλή δύναμη.

4 σχόλια:

AERIKO είπε...

Ακάνθινο και άλυτο ζήτημα εδω και δεκαετίες.Θύμα των πανελληνίων
κι η ίδια μια και δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσω ποτέ να παπαγαλίσω τίποτε,βρέθηκα με συνοπτικές διαδικασίες μακριά απο τη σχολή των ικανοτήτων και της καρδιάς μου,σπούδασα κάτι άλλο που δεν εξάσκησα ποτέ και εδω και χρόνια δουλεύω σε κάτι ακόμα πιο άσχετο Και σαφως δεν είμαι η μόνη.
Χωρίς Παιδεία ως γνωστόν δεν πάμε πουθενά ούτε σαν Άνθρωποι ούτε σαν χώρα.
Οι υψηλά ιστάμενοι των γραμμάτων είναι συνεχώς "αλλού".Όμως για να λέγεσαι άνθρωπος του πνεύματος δεν αρκούν οι στείρες γνώσεις αλλά ο παλμός της καρδιάς να κατανοεί να περιχωρεί και να χτυπά στα απλά και μεγάλα.Όσο πιο ψηλά τόσο πιο σεμνά.Κι ο απλός εκπαιδευτικός τα βλέπουμε καθημερινά δεν ασκεί λειτούργημα αλλά μια καλή δουλειά με σίγουρο μισθό και όταν αφομοιωθεί απο το σύστημα
είτε ευθύς εξαρχής αρχίζει τα ιδιαίτερα,είτε υπολλειτουργει για να προσφέρει τα μέγιστα στο φροντιστήριο με το αζημίωτο πάντα.
Το κόστος της απόρριψης που εισπράττει ένας νέος όταν αποτυγχάνει στις εξετάσεις
για τις ανώτερες σχολές είναι τεράστιο.Κανείς όμως δεν ασχολείται μ'αυτό.
Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω.Είναι τόσο απλό.Εισαγωγή στην σχολή της αρεσκείας του καθένα χωρίς εξετάσεις και να μην υπάρχουν χρωστούμενα μαθήματα κλπ.
Δηλ.δεν διαβάζεις,δεν περνας το έτος,αλλά και δεν συνεχίζεις.Κόβεσαι και πάς αλλού..σε ΤΕΙ ΚΛΠ.
Μ'αυτόν τον τρόπο και τελειώνεις γρήγορα και σπουδάζεις αυτό που αγαπάς και προσφέρεις στην κοινωνία τα μέγιστα.ΒΕΒΑΙΑ το μεγάλο πρόβλημα είναι
η δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Το Λύκειο έχει υποβαθμιστεί και τα παιδιά απλά αφήνονται στους "ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ"τους. Η Παραπαιδεία ανθεί και λουλουδίζει για ευνόητους λόγους.Λυπάμαι μόνο για όλους όσους σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης υπήρξαν και υπάρχουν Ανθρώπινοι και
ικανοί .Βλέπουν,πονα η ψυχή τους με όλα αυτά αλλά κλασσικά
είναι ανίσχυροι μπροστά σε όλο αυτο το σαθρό αλλα καλά προστατευόμενο οικοδόμημα.
Στην τελική το ξέρουμε όλοι μας η Μόρφωση είναι κοινωνική.Πρώτα 'Ανθρωποι
και μετά επιστήμονες.Όσα λόγια κι αν ειπωθούν σε όσα τραπέζια κι αν καθίσουν αυτό δεν αλλάζει.Η Ανθρωπιά δεν χρωματίζεται και δεν υπηρετεί παρά μόνο το όνειρο ενός υγιούς και καλύτερου αύριο και για μάς και για τα παιδια μας.
Και είναι στο χέρι μας να μην το εγκαταλείψουμε στα αζήτητα αλλά να μαχόμαστε όπως και όσο ο καθένας μας μπορεί κάποια στιγμή να γίνει πραγματικότητα.

Χαμογελαστή Καλημέρα και συγνώμη για το κατεβατό αλλά βγήκε αυθόρμητα.

nikitas είπε...

Μεγάλο ζήτημα παιδεία κι εκπαίδευση και στην ουσία ταξικών επιλογών ( ότι μπορεί να σημαίνει αυτό στη σημερινή αποδομημένη κοινωνία μας..)
Όλα τα συστήματα που καιρούς έχουμε υποστεί γύρω από την ίδια φιλοσοφία τριγυρνάνε, το οικονομικό όφελος κάθε φορά συγκεκριμένων ομάδων πίεσης. Χαρακτηριστική η δήλωση υπουργού παιδείας άλλωστε που διώχτηκε της κυβερνήσεως, εν μέσω θριαμβολογιών της για τη σωτήρια «μεταρρύθμιση», «.. με φάγανε τα CD’s…» Και φυσικά αυτός ήξερε και μείς βλέπαμε ποιοι εισβάλανε στο χώρο. Δεν περιμένω ούτε από τούτο το διάλογο κάτι ουσιαστικό, ανακατανομή θα έλθει οικονομικών…, όσο παραμένουμε αδρανείς.
Πολύ σωστά τα λες και το μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν κάθε φορά αυτοί που δεν μπορούν ή και δεν θέλουν να υποτάξουν το μυαλό σε προκάτ παπαγαλιζέ. Μα αυτό το σύστημα, της παπαγαλίας και του συγκεκριμένου τρόπου εξέτασης, κρύβει πολλά λεφτά… αυτό είναι το μυστικό που δεν θέλουνε στην ουσία να αλλάξει. Ούτε οι κυβερνήσεις θέλουνε, αντίθετα με τα μέτρα που παίρνουν εντείνεται, φουντώνει το φροντιστήριο και όχι μόνο.. Φαντάζεσαι πόσος κόσμος βολεύεται και δεν απαιτεί εργασία; Το σύστημα δεν ενδιαφέρεται για το κόστος της απόρριψης των νέων, ούτε για το ότι σήμερα έχουμε τρελάνει τους νέους . Όλοι φωνάζουμε ότι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι μαθητές, αλλά δεν κάνουμε τίποτα για να τους βοηθήσουμε. Συμπράττουμε αρκετοί εκπαιδευτικοί, φορτώνοντας εργασίες, κι όχι μόνο.. … Το σύστημα ενδιαφέρεται για την δικιά του συντήρηση – διατήρηση και μη αμφισβήτηση…. Έτσι ενσωματώνει ακόμα και άτομα που δεν θα έπρεπε να είναι στο σύστημα. Το άσχημο είναι ότι οι γονείς δεν μπορούνε να αξιολογήσουν το πρόβλημα.
Πριν τέσσερα χρόνια στις γενικές εξετάσεις , στο μάθημα της Φυσικής τολμήσανε, ή κατά τύχη τους βγήκε, θέματα έξω από το πνεύμα της παπαγαλίας.. ξεσηκώθηκε η Ελλάδα ολόκληρη να τους λιθοβολήσει.

Η σκέψη σου για την εισαγωγή του καθενός στη σχολή της αρεσκείας του καλή. Κρύβει άλλου είδους παγίδες με τα σημερινά δεδομένα, (το τυρί και η φάκα). Να μεταφερθεί όλο αυτό το κλίμα της ψυχοφθόρου προπαρασκευής και της φροντιστηριομανίας, μέσα στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, με ότι συνεπάγεται. Ήδη λειτουργούν, εδώ και χρόνια, φροντιστήρια για φοιτητές… κάτι που στην εποχή μου δεν το φανταζόμαστε… Σημάδια των καιρών…

Όσο για τους εκπαιδευτικούς, υπάρχουν ακόμα αιθεροβάμονες, που εξακολουθούν να επιτελούν λειτούργημα, κόντρα στις «επιταγές» των καιρών…. [Και ποια η αναγνώρισή; Μόνο η ηθική ικανοποίηση που νοιώθεις όταν μετά από χρόνια εισπράττεις την αγάπη και εκτίμηση των παλιών σου μαθητών… ]

Να είσαι καλά που με επισκέφτηκες

ΥΓ για να σχολιάσω στο blog σου πρέπει να έχω λογαριασμό pathfinder, φαντάζομαι.

AERIKO είπε...

Δεν ξέρω αλλα τον τελευταίο καιρό η άσκοπη φλυαρία εντός και εκτός διαδικτύου με κουράζει αφάνταστα.
Χαίρομαι που ανακάλυψα το ιστολόγιο σου..εξάλλου εντελώς αντικειμενικά αν κάνει κάποιος μια βόλτα στο διαδίκτυο πόσα θα βρεί να τον εκφράζουν επι της ουσίας.; Ναι χρειάζεται μια απλή εγγραφή στο πάθ αν και με τιμά ιδιαίτερα το πέρασμα και μόνο απο τις εγγραφές μου Ανθρώπων σαν εσένα.
Είναι πνευματική ξεκούραση και πλήρης αποφόρτιση απο την τρέλλα της καθημερινότητας κάποια μπλόγκ
ανεξαρτήτως σχολίων.
Όμορφο Ξημέρωμα εύχομαι
απο καρδιάς. :)

Ανώνυμος είπε...

Το "παιχνίδι αιχμηρό" της Νόνης Σταματέλου στον ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΔΑΚΗ της Θεσσαλονίκης,Σάββατο,20 Μαρτίου 2010,ώρα 6.30 μμ.