Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

που τα πάμε τα παιδιά;

σε μια δικτυακή βόλτα, περνώντας απ' της "λολίτας" [http://lolitasequel.blogspot.com/  ], έπεσα σε σχόλιο ανώνυμου [ https://www.blogger.com/
comment.gblogID=3616011203979349923&postID=7285322363384936053]   ] που αφορά στο νέο ιστολόγιο: tweety [ http://mariatweety.blogspot.com/]
τώρα να πω κάτι τέτοια διαβάζεις κι αναρωτιέσαι ΓΙΑΤΙ;
ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ που μένει σε εκκρεμότητα, αφού απάντηση δεν πρόκειται να πάρεις....
..................................................................................................................

σε συζήτηση που ακολούθησε με συνάδελφο, μου μετέφερε πληροφορία, από σοβαρή πηγή, ότι φέτος 178 παιδιά της Γ΄ Λυκείου, υποψήφιοι,  δηλώσανε εμφάνιση νεοπλασματικής νόσου, κοινώς καρκίνο......
και είναι αρκετοί αυτοί που εκτιμούν, κι έχει επιστημονική βάση, ότι οφείλεται στο stres που περνάνε οι υποψήφιοι ακαδημαϊκοί πολίτες....
δεν ξέρω αν αυτό έχει απασχολήσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, γενικά την πολιτική ηγεσία...
δεν ξέρω κι αν θα απασχολήσει εμάς τους υπόλοιπους, γονείς και εκπαιδευτικούς ...

εκείνο που ξέρω είναι ότι πρέπει να πάρουμε κύμβαλα και να ξεχυθούμε στους δρόμους φωνάζοντας:
ΞΥΠΝΑΤΕ γονείς
ΞΥΠΝΑΤΕ εκπαιδευτικοί....

συνάδελφοι που επιτρέψαμε, αν δεν επεδιώξαμε, να γιγαντωθεί αυτή η κατάσταση...
και είμαστε συν - υπεύθυνοι για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος και την κατάντια των νέων ανθρώπων, των παιδιών μας....

αυξήθηκαν οι χρήζοντες ψυχολογική στήριξη, οι επισκέπτες σε ψυχιάτρους...
παιδιά σαν τα κρύα νερά και τους τρώει το σαράκι η ασθένεια
γιατί;
για ένα πουκάμισο αδειανό, για ένα φάντασμα...

αν τουλάχιστον στην εποχή μας που η είσοδος σε πανεπιστημιακή σχολή ισοδυναμούσε σχεδόν με εξασφάλιση εργασίας, στο διάολο να πάει...
αλλά τώρα;

που τα πάμε αυτά τα παιδιά; γιατί συνεχίζουμε να φτιάχνουμε και να συντηρούμε μια άρρωστη κοινωνία;

ΓΙΑΤΙ;


2 σχόλια:

Albus Genius είπε...

Οι εκπαιδευτικοί έχουν ξυπνήσει προ πολλού,χωρίς αξιολόγηση ποτέ και από κανένα,μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει ο μισθός να πέφτει και τα παιδιά να τρέχουν στα φροντιστήρια,ώστε να αφήνετε χρόνος για ιδιαίτερα. Τί να ξυπνήσουν ξύπνιοι είναι, με τα παιδιά τί γίνεται που ένας στραβός εκπαιδευτικός μπορεί να τα στραβώνει 35 χρόνια χωρίς κανείς ποτέ να του πεί τίποτα. Αλλά δεν βαριέσαι πάντα ο μαθητής δεν διαβάζει, πάντα χρήματα δεν παίρνουν, πάντα η υλικοτεχνική υποδομή φταίει, η κοινωνία, οι γονείς. Αυτοί ποτέ.

nikitas είπε...

Το πιο εύκολο πράγμα είναι να φορτώνουμε όλα τα στραβά στους άλλους και να βγάζουμε την ουρά μας απέξω. Κι αυτό είναι μια γενικευμένη κατάσταση για την Ελληνική πραγματικότητα (ευτυχώς όχι για όλους). Αναφέρομαι στη γενίκευση καταστάσεων, την ισοπέδωση, το τσουβάλιασμα δικαίων και αδίκων και την άρνηση να διακρίνουμε τις διαφορετικές φωνές και την σοβαρή δουλειά που γίνεται και να τα στηρίξουμε. Και φυσικά για όλους τους τομείς, όχι μόνο την εκπαίδευση. Τα ίδια παρατηρήσαμε με τους γιατρούς (όλοι φακελάκι;) με τους μηχανικούς, τους δημοσιογράφους, τους υπαλλήλους, τους ταξιτζήδες, τους εστιάτορες, τους…, τους…., τους….
Εμ, δεν είναι έτσι, όσο κι αν μας βολεύει ως κοινωνία. Μ’ αυτήν την ισοπεδωτική λογική (άλωθι των επίορκων στην ουσία) κατάφερε η κοινωνία μας να απαξιώνει κάθε θεσμό κάθε τι το δημόσιο και το κυριότερο οδήγησε στην κάμψη των αντιστάσεων όσων κάνανε καλά τη δουλειά τους. Τους οδήγησε στην αδιαφορία αφού ΠΟΤΕ δεν τους αναγνώρισε τη δουλειά και την προσπάθεια και όλο επιβράβευε τους καταφερτζήδες και επίορκους. Γιατί; Μήπως γιατί η κοινωνία μας η ίδια είναι σάπια και έτσι «βολεύεται»; Έτσι τα καταφέρνει με λίγο λάδωμα και τα λοιπά γνωστά;
Όσο για την εκπαίδευση υπάρχει πρόβλημα. Φυσικά και μεγάλο. Και οι ευθύνες είναι σε όλους και στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς , την κοινωνία ολάκερη. Όχι αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς. Και ευτυχώς υπάρχουν αντιστάσεις και σοβαρή δουλειά γίνεται από μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών.
Όσο για τα θέματα που βάζεις, αξιολόγηση, φροντιστήρια – παραπαιδεία, ιδιαίτερα, παρ’ όλο που είναι μεγάλα προβλήματα ΔΕΝ είναι ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ. Εμείς, ως χώρα, καλά - καλά δεν έχουμε ξεκαθαρίσει τη παιδεία, τι εκπαίδευση θέλουμε. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Εκτός κι αν πούμε ότι έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν θέλουμε παιδεία…
Και πίστεψε με τα 26 χρόνια υπηρεσίας με έχουν διδάξει πολλά…
Και κάτι ακόμα Είμαι από αυτούς – και είναι πάρα πολλοί όσο κι αν δεν σας το λένε – που ζητάμε την εφαρμογή της αξιολόγησης. Παρ’ ότι ξέρω πως αν την εφαρμόσουν αύριο το πρωί πάλι οι φελλοί θα επιπλεύσουν, γιατί τελικά είναι κοινωνικό το πρόβλημα και όχι τεχνοκρατικό. [Αλήθεια γιατί δεν την εφαρμόζουν, την αξιολόγηση; Νόμος του κράτους δεν είναι; Φοβούνται την αντίδραση των εκπαιδευτικών; Δες τα ποσοστά συμμετοχής στις απεργίες για να καταλάβεις ότι άλλοι λόγοι είναι που δεν την εφαρμόζουν. Έτσι περνάνε τα μηνύματα απαξίωσης….]

Αν θέλουμε πραγματικά κάτι να ξεκινήσει πρέπει να δυναμώσουν οι φωνές όλων και η σοβαρή δουλειά. Όχι τα εύκολα, έλα μωρέ όλοι τα ίδια είναι...

Όπως και νάχει ευχαριστώ για την επίσκεψη. Καλή ανάσταση