Ο Καστοριάδης στις εκλογές Tου Παντελη Μπουκαλα ............................................................................................................................................................. «Φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας»: «Κανένας δεν είναι ποτέ, παρά μόνο συγκυριακά, ο πραγματικός εκπρόσωπος μιας συγκεκριμένης κοινωνικής κατηγορίας. (...) Δεν πρέπει ν’ ακούμε έναν πολιτικό που μιλάει εν ο ν ό μ α τ ι... · από τη στιγμή που προφέρει αυτές τις λέξεις, απατάει ή απατάται, λίγο ενδιαφέρει». Φοβάμαι, βέβαια, ότι πολιτικοί που είναι συνηθισμένοι να διατείνονται πως μιλούν εν ονόματι όχι απλώς μιας κοινωνικής κατηγορίας αλλά του λαού στο σύνολό του ή της πατρίδας ή και της ίδιας της Ιστορίας, δεν θα σκοτιστούν ιδιαίτερα με τις καστοριαδικές διαπιστώσεις. Αλλωστε, η ευγενική διάζευξη του Καστοριάδη («απατούν ή απατώνται») τους δίνει το περιθώριο να πουν ότι απλώς απατώνται. Μόνο που ούτε κι αυτή την ομολογία πρόκειται να την ακούσουμε ποτέ. |
7 σχόλια:
Λυπάμαι μα έχουν δίκιο
Έχουμε ό,τι μας αξίζει.
Ακριβώς αυτό.
Για πες τι κάναμε για το αντίθετο;
Θα πεις τι μπορούσαμε να κάνουμε και δεν το πράξαμε;
Μεγάλη συζήτηση σηκώνει αυτό
και ύστερα μου φαίνεται πως πάλι στα λόγια θα μείνουμε
Πολλά είπα πάλι
καλό σου απόγευμα
Aυτο δυστυχως ειναι αληθεια,αλλα δεν ειναι δα και το τελος του κοσμου, το ταξιδι αρχιζει παντα μονο με ενα βημα......
-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
-Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.
-Γιατί οι δυό μας ύπατοι κ' οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλισμένα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα
και τέτοια πράγματα θαμπόνουν τους βαρβάρους.
-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα
κι αυτοί βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.
-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κ' οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
παραδόξως πως - υπάρχει αιτιολόγηση σίγουρα, αλλά το νόημα έχει; - ο blogger εμφανίζει "κακοποιημένο" το κείμενο. και άλλες παρασπονδίες κάνει τελευταία- ίσως του είμαι αντιπαθής...
@ meril
έχουμε κάνει αρκετά, και συνεχίζουμε, πιστοί στη ρήση " καλύτερα να αγωνίζεσαι ακόμα κι αν βλέπεις το μάταιο του αγώνα παρά να ζεις μάταια"
παρ' όλα αυτά "έχουμε ό,τι μας αξίζει";
μια όμορφη Κυριακή σου εύχομαι
@ vrettos
... γι αυτό βαλθήκανε να μας .. κόψουν το πόδι..
@ mitos
οι βάρβαροι πιά δεν υπάρχουν εκεί έξω
γιατί απλά είναι εδώ μέσα ...
Δημοσίευση σχολίου