Συνεχίζουν τα παπαγαλάκια το βιολί τους! Κι εντείνεται η προσπάθεια τους για παραπληροφόρηση όσο περισσότερων συμπολιτών μας, εντείνεται η προσπάθεια "κατασκευής" ενόχων για την - όπως φαίνεται - αναμενόμενη ακύρωση της Πράξης Εφαρμογής. Φοβούνται για το ενδεχόμενο αυτό οι ενορχηστρωτές της εκστρατείας, όπως προκύπτει...
Πληροφορίες, ελεγχόμενες για την ακρίβεια στο σύνολο τους, αλλά όπως λένε όπου υπάρχει φωτιά υπάρχει και καπνός, θέλουν να συμμετέχουν στην "αναπαραγωγή" παραπληροφόρησης και αιρετοί.. Επίσης, λένε, ότι στο κάδρο έβαλαν και την αφεντιά μου, με ιδιαίτερη "περιποίηση" μετά την ανάρτηση που έκανα την Παρασκευή 15 του Μάη εδώ..
Βέβαια δεν ήταν η δική μου ανάρτηση που προκάλεσε την διέγερση, αλλά όπως εισπράττω η αντίδραση των συμπολιτών μας που αναρωτιούνται τι στο διάβολο συμβαίνει. Η άρον-άρον πρόσκληση προς τα Τοπικά συμβούλια Νυδριού και Νεοχωρίου να επικαιροποιήσουν αποφάσεις του 1992, (του 1992!!!!) προκάλεσε πολλά ερωτηματικά και κάποιοι αρχίσανε να ψάχνουν. Και όσο ψάχνεις τόσο ανακαλύπτεις, γενικά...
Η σημερινή ανάρτηση αποτελεί απάντηση από μεριάς μου. Κι αν εξακολουθήσει η βρώμικη αναφορά σε μένα θα επανέλθω...
Στη προσπάθεια τους λοιπόν τα παπαγαλάκια, ως κύριο επιχείρημα χρησιμοποιούν την αναφορά στην εισήγηση της Υπηρεσίας προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου [αυτή που θα συζητήσει το Δημοτικό Συμβούλιο, στην σημερινή του συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη (11ο θέμα)] για Αίτηση Αναίρεσης στο Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πατρών που έχει υποβληθεί από συμπολίτες μας. Και ότι ως αποτέλεσμα της αναίρεσης μπορεί να γκρεμιστεί το σχέδιο!!! Για να δημιουργήσουν εντυπώσεις, μάλιστα, μιλάν για "γκρέμισμα¨του σχεδίου και όχι για ενδεχόμενη ακύρωση της Πράξης Εφαρμογής. Και λέω ενδεχόμενη ακύρωση γιατί μια Αίτηση Αναίρεσης ΔΕΝ σημαίνει ότι θα γίνει δεκτή όταν εκδικαστεί. Εκτός και αν η Υπηρεσία είναι σίγουρη ότι η αίτηση θα γίνει δεκτή από το Διοικητικό Εφετείο. Αυτό όμως σημαίνει πως γνωρίζει - η Υπηρεσία- ότι η Πράξη Εφαρμογής έχει πρόβλημα!!!! Μα τότε το ζήτημα δεν είναι αν κάποιοι συμπολίτες χρησιμοποιώντας νόμιμα μέσα προσέφυγαν είτε μας αρέσει είτε όχι.
Μια απλή ανάγνωση της εισήγησης που σας παραθέτω στη συνέχεια, δείχνει οτι το πρόβλημα ειναι της ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ!!! δηλαδή αν ακυρωθεί η Πράξη Εφαρμογής (και οχι το σχέδιο λέμε) είναι από λάθη και παραλήψεις της Υπηρεσίας. Λάθη και παραλήψεις είκοσι χρόνων!!!
Οπως θα διαβάσετε η Πράξη Εφαρμογής, που κυρώθηκε το 2019, στηρίχθηκε στην με αριθμό 1470/3-6-1992 απόφαση Νομάρχη Λευκάδας. Η οποία, όμως, έχει ΑΚΥΡΩΘΕΊ από το έτος 2000!!! Εδώ και είκοσι (20) χρόνια!!! Η ακύρωση της έγινε με την 1780/2000 απόφαση ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας).
Θα διαβάσετε ακόμα οτι με τηνμε αριθμό 72/2004 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελλομένου έγινε προσπάθεια επικαιροποίησης ( τι λέξη!!!!) της απόφασης του Νομάρχη χωρις αποτέλεσμα. Αλλά και με την με αριθμό 192/2008 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Ελλομένου έγινε προσπάθεια ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!!
Δηλαδή από το 2000 (εδώ και είκοσι χρόνια) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΌΦΑΣΉ να υπολογίζονται οι εισφορές σε γη και χρήμα στην περιοχή εντός των ορίων των οικισμών Νυδριού και Μεγάλου Αυλακιού όπως και στην εκτός ορίων.
Για τις εντός ορίων περιοχές, έπρεπε να εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 32-39 του Νομοθετικού Διατάγματος της 17/7/1923!!!!
Ελπίζω να έγινε κατανοητό τι παίζεται....
Η Υπηρεσία οφείλει να δώσει εξηγήσεις και να μην -προσπαθήσει να κρυφτεί πίσω από διαδικασίες που ακολουθήσανε συμπολίτες μας πατώντας σε δικές της παραλήψεις....
Και σεις, Κύριοι, Αξιότιμοι, αγαπητοί και φίλοι συμπολίτες, επιτέλους πάψτε να δέχεστε άκριτα ότι σας σερβίρεται! Ψάχνετε, ερευνάτε, ρωτάτε γιατί τα πράγματα ΔΕΝ είναι πάντα όπως σας τα παρουσιάζουν....
Ακολουθεί η εισήγηση της Υπηρεσίας προς την Ε.Π.Ζ. και το Δ.Σ :
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
ΘΕΜΑ: Απόφαση περί τρόπου υπολογισμού εισφοράς σε γή και χρήμα στην περιοχή εντός ορίων οικισμών του σχεδίου Νυδρίου _Μ. Αυλακίου
Αντικείμενο του παρόντος θέματος είναι η επανέκδοση ακυρωθείσας από το ΣτΕ απόφασης Νομάρχη για τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών γης και χρήματος στις περιοχές του σχεδίου πόλεως Νυδρίου - Μ.Αυλακίου, που βρίσκονται εντός των αρχικά καθορισθέντων ορίων των οικισμών. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στην συγκεκριμένη περίπτωση εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις:
Στο άρθρο 5 παρ.1 και παρ.2 του Π.Δ/τος 20/30-8-1985 (ΦΕΚ Δ' 414) ορίζεται ότι: «1. Ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο Πολεοδομικό Σχέδιο και βρίσκονται εκτός των ορίων των οικισμών συμμετέχουν με εισφορά σε γη στη δημιουργία των απαραίτητων κοινόχρηστων χώρων και γενικά στην ικανοποίηση κοινωφελών χρήσεων και σκοπών με τις ακόλουθες διακρίσεις. 2. Η εισφορά σε γη κατά την προηγούμενη παράγραφο αποτελείται από ποσοστό επιφάνειας κάθε ιδιοκτησίας πριν από την πολεοδόμησή της, η οποία υπολογίζεται κατά τις διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 8 του ν. 1337/83 ως ισχύει»
Περεταίρω στην παρ.6 του ιδίου άρθρου προβλέπεται ότι: «Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται εντός των καθορισθέντων σύμφωνα με το από 24.4.85 Π.Δ./γμα ορίων των οικισμών (ΦΕΚ Δ' 181) και εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο υποχρεούται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό της συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 32-39 του Ν.Δ./τος της 17/7/23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ." του άρθρου 6 του Ν. 5269/31 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα. Με απόφαση του Νομάρχη μετά από πρόταση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου δύναται να υπαχθούν στις ρυθμίσεις περί εισφορών του παρόντος Π.Δ./τος περιοχές εντός των ορίων των οικισμών των καθορισθέντων σύμφωνα με το παραπάνω Π.Δ./γμα». Τα όρια των οικισμών Νυδρίου - Μ.Αυλακίου καθορίστηκαν με την υπ' αριθμ.140/24-6-1991 Απόφαση Νομάρχη Λευκάδας (ΦΕΚ 467 Δ΄/91).
Πράγματι με τις υπ' αριθμ.1/1992 και 3/1992 αποφάσεις των Κοινοτικών Συμβουλίων Νυδρίου και Μ.Αυλακίου αντίστοιχα, προτάθηκε να υπολογισθεί η εισφορά σε γη και χρήμα στην περιοχή εντός των οικισμών Νυδρίου - Μ.Αυλακίου ως ποσοστό επιφάνειας κάθε ιδιοκτησίας, όπως δηλαδή υπολογίζεται και στις περιοχές του σχεδίου πόλεως που βρίσκονται εκτός των ορίων των οικισμών. Οι αποφάσεις αυτές κρίθηκε τότε αναγκαίο να ληφθούν λόγω του προκύπτοντος μεγάλου ελλείμματος γης, προκειμένου να βελτιωθεί το αρνητικό ισοζύγιο και να γίνει δυνατή η εξασφάλιση σε πρώτη φάση των βασικότερων κοινόχρηστων χώρων και η υλοποίηση των αντίστοιχων έργων υποδομής του σχεδίου πόλεως. Ακολούθως με την υπ' αριθμ.1470/3-6-1992 Απόφαση Νομάρχη κατόπιν θετικής γνωμοδότησης του ΣΧΟΠ Λευκάδας (Πρακτικό 7, θέμα 4ο/13-5-1992), εγκρίθηκε η υπαγωγή στις ως άνω ρυθμίσεις του άρθρου 5 του Π.Δ. 20/30-8-1985 και των ιδιοκτησιών εντός οικισμών Νυδρίου - Μ.Αυλακίου. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή και τις διατάξεις των παρ.4 και 5 του άρθρου 8 του Ν.1337/83, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν.4315/14, υπολογίσθηκαν οι εισφορές σε γη και χρήμα στις εντός και εκτός οικισμών περιοχές του σχεδίου πόλεως και κυρώθηκε η με αριθμό 6/2018 πράξη εφαρμογής με την υπ' αρ.πρωτ.70622/29415/13-8-2019 Απόφαση Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων.
Η ως άνω απόφαση έχει προσβληθεί από διάφορους ενδιαφερόμενους με την από 14-11-2019 Αίτηση Ακύρωσης ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Πατρών, που έγινε πρόσφατα γνωστή και περιήλθε ατύπως στην υπηρεσία μας κατόπιν σχετικής έρευνας της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου. Στην προσφυγή αυτή, μεταξύ των άλλων προβαλλομένων λόγων ακύρωσης, αναφέρεται ότι η προαναφερθείσα υπ' αριθμ.1470/3-6-1992 Απόφαση Νομάρχη περί υπολογισμού της εισφοράς σε γη έχει ακυρωθεί με την υπ' αριθμ.1780/2000 Απόφαση ΣτΕ. Από τη μελέτη της απόφασης διαπιστώθηκε ότι η ακύρωση αυτή έγινε για τυπικούς λόγους που αφορούσαν την μη καταχώρησή της σε ειδικό βιβλίο της Πολεοδομίας και τη μη δημοσίευσή της σε μία εφημερίδα. Κατόπιν αυτής της εξέλιξης προκύπτει ανάγκη επανάληψης της διαδικασίας για τον καθορισμό του τρόπου υπολογισμού των εισφορών γης και χρήματος εντός των ορίων οικισμών Νυδρίου - Μ.Αυλακίου.
Εν τω μεταξύ λόγω της κατάργησης των Νομαρχών, η τότε προβλεπόμενη διαδικασία έχει τροποποιηθεί. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο άρθρο 8 παρ.2 του Ν.1337/83 «Με απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου οργάνου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου δημοτικού συμβουλίου, μπορεί να υπάγονται στις διατάξεις περί εισφορών γης και χρήματος οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται εντός των ορίων των οικισμών με πληθυσμό μέχρι δύο χιλιάδες (2.000) κατοίκους». Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η αρμοδιότητα έχει περιέλθει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που θα πρέπει να μεριμνήσει για την έκδοση Π.Δ/τος. Συνεπώς απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκάδας για το θέμα αυτό που θα πρέπει στη συνέχεια να σταλεί στο ΥΠΕΝ για περεταίρω ενέργειες. Από έρευνα που διενεργήθηκε στα αρχεία της υπηρεσίας μας και της Δημοτικής Ενότητας Ελλομένου, προέκυψε ότι για το ίδιο θέμα είχε εκδοθεί η υπ' αριθμ.72/2004 απόφαση του Δ.Σ. Ελλομένου και είχε γνωμοδοτήσει θετικά το ΣΧΟΠ Λευκάδας (Πρακτικό 1, θέμα 6ο/7-2-2006). Οι αποφάσεις αυτές είχαν σταλεί από το Τμήμα Πολεοδομίας & Πολεοδομικών Εφαρμογών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λευκάδας στη Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ με το αρ.πρωτ.οικ.777/1-3-2006 έγγραφο, το οποίο πρωτοκολλήθηκε στο Υπουργείο με αρ.πρωτ. 10779/9-3-2006 και έκτοτε ουδεμία ενέργεια έγινε. Τέλος με την υπ' αριθμ.192/2008 απόφαση του Δ.Σ. Ελλομένου, επικαιροποιήθηκε η υπ' αριθμ.72/2004 απόφαση.
Κατόπιν των ανωτέρω εισηγούμαι προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής να εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο την επικαιροποίηση των προηγούμενων αποφάσεων υπ' αριθμ.1/1992 Κοινοτικού Συμβουλίου Νυδρίου, υπ' αριθμ.3/1992 Κοινοτικού Συμβουλίου Νεοχωρίου και τις υπ' αριθμ.72/2004 και υπ’ αριθμ.192/2008 Δημοτικού Συμβουλίου Ελλομένου, με νέα απόφαση που θα «προτείνει την υπαγωγή στις διατάξεις περί εισφοράς σε γη και χρήμα των ιδιοκτησιών εντός ορίων οικισμού Νυδρίου - Μ.Αυλακίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.6 του Π.Δ. 20/30-8-1985 (ΦΕΚ Δ' 414), με αναδρομική ισχύ πριν την σύνταξη και κύρωση της υπ' αριθμ.6/2018 Πράξης Εφαρμογής».
Λευκάδα 23-4-2020
Δ/νσης Πολεοδομίας & Περιβάλλοντος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου