Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021

Μαρίνα Βλυχού

 


Ένα σοβαρότατο θέμα που θα απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας στην συνεδρίαση του σήμερα, Τετάρτη 14 Ιουλίου, αφορά την Μαρίνα Βλυχού.

Γιατί ΔΕΝ προχώρησε η συνεργασία του Δήμου Λευκάδας με την "Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε." ή ENTERPRISE GREECE, για την επενδυτική και αδειοδοτική ωρίμανση του έργου "Τουριστικός λιμένας- Μαρίνα Βλυχού νήσου Λευκάδας", όπως αποφασίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο το 2018, αν δεν προχώρησε, ή γιατί και που στράβωσε αγνοώ. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα περιμένω να ενημερωθώ, όπως και πολλοί συμπολίτες θεωρώ. Ιδιαίτερα κάποιοι που –υποτίθεται – συμμετείχαμε στην προετοιμασία της συνεργασίας….

Κατά τις συζητήσεις με την ENTERPRISE, και κατά την εδώ –επί τόπου-  επίσκεψη των στελεχών της εταιρείας σχηματίστηκε η εντύπωση ότι το κύριο μέτωπο του έργου είναι η Ξέρα όπου θα αναπτύσσονται και τα κτήρια υποστήριξης. Και οι προβλήτες θα αναπτύσσονταν κάθετα στο μέτωπο αυτό. Αν η εντύπωση αυτή ήταν προσωπική και μόνο θα αμφέβαλλα για το αν κατανόησα ορθώς (σε σχέση με την πρόταση που έρχεται). Επειδή όμως αρκετοί ακόμα συμπολίτες κάτοικοι της περιοχής έχουν την ίδια εντύπωση, θεωρώ ότι ομαδική παράκρουση ΔΕΝ έχουμε υποστεί και άρα έχει γίνει αλλαγή που θα πρέπει να έχει λόγους… ..

Στην αυριανή συνεδρίαση λοιπόν το δημοτικό συμβούλιο καλείται να αποφασίσει σε πρόταση που έχει κατατεθεί από μελετητικό γραφείο, στο οποίο ανάθεσε την εκπόνηση ο Δήμος, όπου η μαρίνα αναπτύσσεται στο παραλιακό μέτωπο του Βλυχού καθ όλο το μήκος και το μεγαλύτερο μήκος της Ξέρας.  Το σχέδιο, όπως έχει μοιραστεί στους Δημοτικούς Συμβούλους ακολουθεί στο τέλος της ανάρτησης.

Πρόκειται για μια Μαρίνα ελλιμενισμού 800 σκαφών κατ αρχήν. Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, και με την εμπειρία από την Μαρίνα Λευκάδας, στο μέλλον μπορεί να επεκταθεί. Και στην περιοχή υπάρχει πάρα πολύς χώρος. Επίσης προβλέπεται στην Ξέρα, στην θέση του γηπέδου η αποθήκευση 350 με 400 σκαφών. Και –σημαντικό – προβλέπεται η κατασκευή κτηρίων συνολικής δομημένης επιφάνειας 15000μ2. 

Από αυτά για Διοικητήριο, καταστήματα προμηθειών (super market, ναυτιλιακά είδη κλπ.), συγκροτήματα WC/douche, αποθήκες πελατών, βοηθητικοί χώροι (υποσταθμοί, αντλιοστάσια κλπ.), υπόστεγο και εργαστήρια συντήρησης σκαφών, σταθμός καυσίμων κ.ά. 4000μ2. Για Εμπορικά καταστήματα 2500μ2. Για Εστιατόρια, αναψυκτήρια/καφέ 2500μ2. Για Ξενοδοχείο 5*, μικρό συνεδριακό κέντρο, πολυτελείς βίλες για μακροχρόνια μίσθωση κ.ά. 6000μ2. Τα κτήρια αναπτύσσονται στο παραλιακό μέτωπο και σε πρόσχωση στην Ξέρα.

Από ακριτομυθίες διαπιστώθηκε – μπορεί και λάθος -  σύγχυση ως προς το τι ακριβώς θα αποφασιστεί στο συμβούλιο. 

Ακούσαμε ότι δεν πρόκειται να συζητηθεί η υποβληθείσα πρόταση των μελετητών αλλά μόνον ο αριθμός των θέσεων ελλιμενισμού και η ανάγκη να ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις. Το ερώτημα τότε είναι για ποιο λόγο η μελέτη; Και πώς θα ενταχθεί ένα έργο χωρίς να έχει προσδιοριστεί που θα αναπτυχθεί, πώς και με ποια υποστήριξη;. 

Ακούσαμε ότι το σχεδιάγραμμα που στάλθηκε στους Δημοτικούς συμβούλους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και ότι το μέτωπο της Μαρίνας είναι στην ξέρα όπου θα αναπτυχθούν και τα κτήρια. Έτσι όμως μένουν "άστεγα" τα 350-400 σκάφη που θα βγαίνουν στην ξηρά. Βέβαια καίριο ερώτημα είναι αν δεν ληφθεί υπόψη η συγκεκριμένη πρόταση, γιατί στάλθηκε στους Δημοτικούς Συμβούλους;

Γενικά κάτι μυρίζει εδώ…

Σαν κάτι να θέλουμε να κρυφτεί αλλά είναι τόσο φανερό που δεν μπορεί ή επίτηδες αφήνεται να φαίνεται…

για το λόγο αυτό και η ανάρτηση τούτη ενός ιθαγενούς, διότι πως να το κάνουμε, καθημερινά επιβεβαιώνεται ότι μας αντιμετωπίζουν ως πτωχούς ιθαγενείς, που με χάντρες και καθρεφτάκια μπορούν να μας ξεγελάν ...

Μήπως, λοιπόν, δίκιο είχε ο συμπολίτης που είπε "εσκεμμένα η επιλογή για να αντιδράσει ο κόσμος και να βρεθεί δικαιολογία για την μη κατασκευή";;;…

άλλωστε στην περιοχή έχουμε .. εμπειρία από τέτοιες καταστάσεις… θυμόμαστε πως επικοινωνήθηκε η κατασκευή μαρίνας πριν κάποιες δεκαετίες….

Να διευκρινίσω ότι εξακολουθώ να θεωρώ την κατασκευή Μαρίνας ως αναπτυξιακό παράγοντα για την περιοχή στη βάση της λογικής, της επιχειρηματολογίας που κατέθεσα στο … μακρινό 2016-2018!!!(με όποιο προβληματισμό πρέπει πλέον να έχουμε για το είδος ανάπτυξης που έχει ανάγκη η περιοχή) 

ας δούμε την απόφαση λοιπόν....



Δεν υπάρχουν σχόλια: