Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

... αποκαλυπτική (;)η σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ...


 


Συνεδριάζει σήμερα, παρασκευή 17 Ιουνίου, το Δημοτικό Συμβούλιο (Δήμου Λευκάδας). 
Τρία θέματα, στα οποία καλείται να αποφασίσει το σώμα, καθιστούν ιδιαίτερη - μπορεί να πεις - την συνεδρίαση. Αφ' ενός  λόγω του ενδεχομένου να αποτελέσουν αφετηρία εξελίξεων (οι δημοσιοποιημένες αντιδράσεις αλλά περισσότερο οι υποβόσκουσες  θα δείξουν), αφ' ετέρου - και σημαντικότερο ως ουσία - γιατί αποδείχνουν πόσο εύκολα μπορεί να εγκλωβίζονται οι αιρετοί σε μια διαδικασία που, διαχρονικά, οδηγεί σε αδιέξοδα... και φυσικά δεν δίνει λύσεις ουσιαστικές..
Αναφέρομαι στα:
ΘΕΜΑ 1 ο: Απόφαση ∆.Σ.  για την λήψη μέτρων  προστασίας από οχλούσες οικοδομικές δραστηριότητες κατά την διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου στο Δήμο Λευκάδας.   Εισηγητής:ΧαράλαμποςΚαλός,Δήμαρχος                                                               
ΘΕΜΑ 3ο:  Απόφαση Δ.Σ. για παραχώρηση χρήσης της ράμπας πρόσδεσης μικρών κρουαζιερόπλοιων και Ε/Ο σκαφών για την εξυπηρέτηση των Ε/Γ & Ο/Γ ανοιχτού τύπου σκαφών της γραμμής Λευκάδας-Κεφαλλονιάς.Εισηγητής: Σπυρίδων Λύγδας, Αντιδήμαρχος
 ΘΕΜΑ  4ο: Απόφαση ∆.Σ. έγκρισης του Σχεδίου Στρατηγικού Σχεδιασμού Δήμου Λευκάδας (2019-2023).                                      


Στο πρώτο θέμα καλείται το σώμα να αποφασίσει μέτρα προστασίας από οχλούσες οικοδομικές δραστηριότητες οι οποίες, σύμφωνα με την ομόφωνη εισήγηση/πρόταση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, "μπορεί να είναι" :
"Οικοδομικές εργασίες που προκαλούν όχληση και ρύπανση μπορεί να είναι:
1. εργασίες εκσκαφών
2.εργασίες σκυροδέτησης
3.εργασίες κατασκευής στέγης
4. εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης κιγκλιδωμάτων
5. εργασίες που απαιτούν χρήση αερόσφυρας (κομπρεσέρ)"

τα ερωτήματα πολλά φυσικά. 

με ποια κριτήρια βρεθήκανε οι πλέον οχλούσες δραστηριότητες  που αναφέρονται;

για τα μέλη της ΕΠΖ φαίνεται δεν υπάρχουν άλλες οχλούσες; ίσως και πλέον οχλούσες ανυπόφορα οχλούσες;

και το σημαντικότερο, προστασία ποιών αλήθεια; και ποιο το ενδιαφέρον για τους ιθαγενείς ( μόνιμοι κάτοικοι);

Ακολουθείται κι εδώ μια διαδικασία πρόχειρης αντιμετώπισης ενός ολοένα ογκούμενου προβλήματος που εκτείνεται σε μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων. Και μάλιστα προσβολής όλων των αισθήσεων (ακοή, όραση, όσφρηση, όραση...) Λογικά λοιπόν να αναρωτηθείς τι ακριβώς προσπαθεί να εξυπηρετήσει η εν λόγω πρόταση

Το 3ο θέμα έχει να κάνει με το αποτέλεσμα της έλλειψης ουσιαστικού σχεδιασμού. Μπορεί πριν αρκετές δεκαετίες η σύνδεση Βασιλικής-Φισκάρδου να προέκυψε ως ανάγκη και να βοήθησε την τοπική πρωτόγεννη παραγωγή. Σήμερα σε μια εντελώς διαφορετικής κατεύθυνσης δραστηριοτήτων που ο τουρισμός αποτελεί την μοναδική (καλώς ή κακώς) μπορεί να παραμένει εκείνος ο σχεδιασμός; Και προκύπτει βασικά το δίλημμα μπορεί και πρέπει η Λευκάδα να αποτελεί χώρο διέλευσης ή πρέπει να μετατραπεί σε χώρο προορισμού;  Να λοιπόν που αμέσως έρχεται το θέμα του σχεδιασμού των περιφερειών, με ποια κριτήρια και πόσο εξυπηρετεί την πραγματικότητα ή άλλες σκοπιμότητες..΄

Κι έτσι φτάνουμε στο σημείο ούτε το Νυδρί ούτε η Βασιλική να μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν για την σύνδεση με την Κεφαλλονιά. Κάτι που φυσικά έχει φανεί εδώ και πολλά χρόνια. Αντί, λοιπόν, στο σχεδιασμό να εχει προηγηθεί  η κατασκευή της λύσης απλά οδηγούμαστε σε τροποποιήσεις....

Και φυσικά το 4ο θέμα, στρατηγικός σχεδιασμός. μια ουσιαστική διαδικασία που ως φαίνεται διαχρονικά υστερούμε... Γι αυτό και ο εγκλωβισμός  σε επιλογές. Όσοι παρακολουθούν πως πραγματοποιηται ο σχεδιασμός, χρόνια τώρα, γνωρίζουν την απόσταση τύπου και ουσίας που μοιραία θα οδηγεί σε εγκλωβισμούς και αδιέξοδα...


Το πιθανότερο φυσικά να έχουμε αναβολή στην συζήτηση για λόγους πραγματικούς ή επινοημένους. Η  ουσία φυσικά παραμένει.



Δεν υπάρχουν σχόλια: